Zabiegi prozdrowotne dla seniora – Dlaczego są tak istotne?

W zdrowym ciele – zdrowy duch.

Powiedzenie “W zdrowym ciele – zdrowy duch”, wywodzące się już ze Starożytnego Rzymu, cieszy się niegasnącą popularnością. Nic dziwnego, ponieważ w miarę, jak zdobywamy coraz większą wiedzę na temat zdrowia, przekonujemy się, że ma ono bezpośredni wpływ na naszą psychikę i samopoczucie. O zdrowie powinny dbać osoby w każdym wieku, i tak też się dzieje – coraz częściej uprawiamy sport, odżywiamy się świadomie i decydujemy się na zabiegi prozdrowotne, które jeszcze bardziej poprawiają kondycję organizmu. Dowiedz się, jakie są idealne zabieg prozdrowotne dla seniora, aby pozostał aktywny i cieszył się doskonałym samopoczuciem!

O czym powinien pamiętać opiekun seniora stosując zabiegi prozdrowotne
Zabiegi prozdrowotne dla seniora

Czym są zabiegi prozdrowotne?

Zabiegi prozdrowotne mają na celu poprawę ogólnego stanu zdrowia. Korzystnie wpływają również na samopoczucie. Ponadto zabiegi prozdrowotne pozwalają na zapobieganiu wielu chorobom oraz hamowanie ich rozwoju, dlatego są niezwykle ważne, szczególnie wśród seniorów.

Profesjonalne zabiegi prozdrowotne sprawdzą się w szczególności u osób starszych, zarówno tych, którzy chodzą, jak i tym spędzających czas w pozycji leżącej. Podczas opieki nad starszym, warto pamiętać o wszelkiego typu ćwiczeniach ruchowych i intelektualnych, a także masażach, przestrzeganiu zbilansowanej diety czy spacerach.

Jak wybrać zabiegi prozdrowotne dla siebie?

Wybór odpowiednich zabiegów prozdrowotnych powinien odbyć się podczas konsultacji z lekarzem, fizjoterapeutą lub profesjonalnym opiekunem osób starszych. Z pewnością najważniejsze będą tutaj ćwiczenia ruchowe. Jeśli senior swobodnie się porusza, najlepiej sprawdzą się spacery i inne formy aktywności fizycznej, które pozwolą mu zachować sprawność na dłużej, poprawią krążenie i cały metabolizm organizmu, a przede wszystkim pozwolą zachować dobry nastrój.

U osób leżących sprawdzą się ćwiczenia bierne. Takie zabiegi pozwolą zapobiegać zakrzepom, odleżynom, bolesnym przykurczom czy zanikowi mięśni. Sprawdzi się tutaj uginanie i prostowanie kończyn, odwodzenie i przywodzenie czy ćwiczenia oddechowe. W tym przypadku w procesie opieki nad osobą starszą powinniśmy pomyśleć o pomocy fizjoterapeuty.

Lekarz lub fizjoterapeuta pozwoli wybrać najlepsze dla stanu zdrowia danej osoby zabiegi prozdrowotne, dzięki czemu senior będzie mógł cieszyć się dobrymi efektami.

Masaż – ukochany przez wielu zabieg dla duszy i ciała

Profesjonalne masaże to prawdziwe ukojenie zarówno dla zmęczonego ciała, jak i dla umysłu, warto o tym pamiętać w opiece nad seniorem. Obecnie istnieje mnóstwo rodzajów masażu, dlatego z pewnością każdy wybierze coś dla siebie. Do wyboru są tradycyjne masaże, masaże gorącymi kamieniami, ajurwedyjskie i wiele innych. Ich wybór warto skonsultować z profesjonalistą, ponieważ wiele masaży ma silne działanie prozdrowotne i pozwala na łagodzenie objawów wielu chorób.

Masaże relaksacyjne doskonale wpływają na serce i na cały układ krążenia, niwelują napięcia mięśni i pozwalają na zwiększenie elastyczności skóry. Ponadto zmniejszają napięcie psychiczne i skutecznie łagodzą stres. Masaż będzie najlepszym wyborem, gdy osoba starsza potrzebuje fizycznego i psychicznego relaksu.

Spacer – na poprawę nastroju

Nic tak nie poprawia samopoczucia, jak długi spacer. Wiedzą o tym osoby w każdym wieku, ponieważ do dziś spacer jest jedną z naszych ulubionych rozrywek. Osoby starsze nie muszą rezygnować z tej formy aktywności. Jeśli pozwala im na to kondycja fizyczna, mogą udać się na spacer samodzielnie lub w towarzystwie opiekuna osoby starszej lub kogoś z rodziny. Już 30 minut spaceru wystarczy, aby skutecznie zaktywizować mięśni, dotlenić się i na chwilę zmienić otoczenie. Spacer sprawdza się o każdej porze roku, a w szczególności wiosną, która właśnie się rozpoczyna!

Osoby, które nie poruszają się samodzielnie, również mogą udać się na spacer, jednak będą one potrzebowały pomocy opiekuna. Jeśli stan zdrowia na to pozwala, wystarczyć może zwykły, wygodny wózek i para opiekuńczych, silnych ramion, aby razem przemierzać pobliskie parki. Jeśli opiekujesz się seniorem, który nie chodzi samodzielnie, postaraj się przynajmniej raz na jakiś czas zorganizować taki spacer, a przekonasz się, że przechadzka świetnie wpłynie również na Twoje samopoczucie!

Nie rezygnuj z zabiegów prozdrowotnych

Pamiętaj, że każdego dnia możesz wykonać szereg czynności, które będą działały prozdrowotnie dla Ciebie i dla osoby starszej. Jest to przede wszystkim odpowiednia dawka ruchu i dbanie o zdrową, zbilansowaną dietę, jednak warto urozmaicać życie i raz na jakiś czas zdecydować się na masaż, wizytę w saunie, a może nawet – w przypadku Pań – u kosmetyczki? Zdecydowanie polecamy zabiegi prozdrowotne – nie tylko dla zdrowego ciała, ale też szczęśliwego ducha!

Zobacz również dom spokojnej starości poznań

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.